لطفا امتیاز دهید post

تاریخ بروز رسانی اردیبهشت 30, 1400 by

در مقاله مشاوره اعتیاد نوجوانان بسیاری از افراد اعتیاد را از یک نخ سیگار آغاز می کنند و بسیاری دیگر با یک بار مصرف مواد مخدر. وجه اشتراک این دو، قرار داشتن در محیطی است که این مواد مخدر استفاده می شوند. برخی نوجوانان دارای والدینی معتاد بوده و برخی دیگر دارای دوستانی معتاد هستند.

رفتار خانواده نسبت به اعتیاد فرزندان به مواد مخدر
رفتار خانواده نسبت به اعتیاد نوجوانان به مواد مخدر

اعتیاد نوجوانان از چه زمانی شروع می شود؟

مقاله مشاوره ترک اعتیاد نوجوانان بسیاری از افراد اعتیاد را از یک نخ سیگار آغاز می کنند و اعتیاد به سیگار بسیاری دیگر با یک بار مصرف مواد مخدر. وجه اشتراک این دو، قرار داشتن در محیطی است که این مواد مخدر استفاده می شوند. برخی نوجوانان دارای والدینی معتاد بوده و برخی دیگر دارای دوستانی معتاد هستند. در هر دو صورت نوجوانان به یک اندازه در معرض اعتیاد قرار دارند. تنها تفاوت آن ها در این است؛ فردی که دارای والدینی معتاد است، چهره زشت اعتیاد را در آینده می بیند و به دلایلی غیر از ناآگاهی به سوی مواد مخدر سوق داده می شود، اما فردی که در جمع معتادان، به بیماری اعتیاد مبتلا می شود، دارای اختلالات شخصیتی و روانشناختی است.

خانواده نسبت به اعتیاد نوجوانان

آگاهی خانواده نسبت به اعتیاد در هر دو صورت نوجوانان به یک اندازه در معرض اعتیاد قرار دارند. تنها تفاوت آن ها در این است؛ فردی که دارای والدینی معتاد است، چهره زشت اعتیاد را در آینده می بیند و به دلایلی غیر از ناآگاهی به سوی مواد مخدر سوق داده می شود، اما فردی که در جمع معتادان، به بیماری اعتیاد مبتلا می شود، دارای اختلالات شخصیتی و روانشناختی است.

تحقیقات تحقیقات نشان می دهد که دو عامل بیش از پیش افراد را در معرض مواد مخدر قرار می دهد:

1-ناتوانی در قدرت نه گفتن

2- کنجکاوی دوران نوجوانی

هر دو این عوامل دست به دست یکدیگر داده و فرد را تشویق به استفاده از مواد مخدر می کنند. اینکه نوجوان ابتدا از چه نوع ماده ی مخدری استفاده می کند، تاثیر بسیاری در روند ترک او دارد. زیرا که برخی از مواد مخدر مانند شیشه، حتی پس از یک بار مصرف، فرد را به اعتیاد دچار می کنند. البته روند اعتیاد در افراد مختلف، متفاوت است. مثلا برخی اولین مصرف آن ها با تریاک شروع شده و کم کم تمایل به لذت های بیشتر، آن ها را به سوی مواد مخدر صنعتی سوق می دهد. برای همین هم، هر چه سریعتر اعتیاد در نوجوانان تشخیص داده شود، می توان در زمان کمتری به پاکسازی و بازگشت آن ها به سوی زندگی امیدوار بود.

اعتیاد نوجوانان زیر ذره بین

آمار و ارقام خبر از شیوع اعتیاد در نوجوانان دبیرستانی می دهد. اما چرا؟ چه دلیلی برای این گسترش وجود دارد؟ چه نوع ماده مخدری می تواند به این سرعت، مانند ویروسی مرگبار آینده یک جامعه را تهدید کند؟

نوجوانان در هر جامعه ای به عنوان سرمایه گذار و آینده ساز جامعه در نظر گرفته می شوند. به همین منظور آلوده کردن آن ها به مواد مخدر، راهی آرام و بی خشونت برای از بین بردن یک جامعه است. از آنجایی که ایران در کنار بزرگترین تولید کننده مواد مخدر (افغانستان) در جهان قرار دارد، دور از ذهن نیست که مواد مخدر به راحتی در دسترس نوجوانان قرار گیرد. به همین دلیل باید آموزش ها و پیشگیری هایی در این خصوص صورت گیرد.

پایان متن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

Phone icon
تماس فوری!!
شماره تماس اسلامشهر شهریار واوان پرند
WhatsApp icon
شماره واتساپ انتقادات
تماس فوری (تهران و شهرری) وکرج